Міська організація профспілки працівників освіти і науки України міста Кропивницького надає інформацію Федерації професійних спілок України чи потрібно вивести штатну одиницю зі штату при введенні нової штатної одиниці.
Відповідно до частини 3 статті 64 Господарського кодексу України підприємство (роботодавець) самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Якщо на сьогодні посада, є вакантною, і роботодавець не планує на цю посаду приймати працівника, то він має право вивести її зі штатного розпису. Оскільки посада вакантна, то жодних складнощів це не викликає, оскільки у такому разі роботодавець уникає процедури скорочення. Якщо ж роботодавець планує працевлаштовувати на посаду працівника, то деякий час вона може бути вакантною. Але при цьому слід пам’ятати про обов’язковість подання інформації про попит на робочу силу (вакансії) в повному обсязі до Державної служби зайнятості. Так, згідно з пунктом 4 частини 3 статті 50 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VI роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати до центру зайнятості інформацію про попит на робочу силу (вакансії) незалежно від місцезнаходження (форма звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затверджена наказом Міністерство економіки України від 12.04.2022 р. № 827-22 (далі — форма № 3-ПН). Форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. У будь-якому разі роботодавець за потреби може спочатку вивести таку посаду, а потім ввести, коли вона йому знадобиться. |
Голова МК Профспілки Олександр ДЗЮБА