Лист 19.11.2024 №333 Міська організація профспілки працівників освіти і науки України міста Кропивницького надає інформацію інтернет видання «На урок» щодо огляду змін до нормативної бази освітнього процесу в умовах війни.

Головам ППО

Міська організація профспілки працівників освіти і науки України міста Кропивницького надає інформацію інтернет видання «На урок» щодо огляду змін до нормативної бази освітнього процесу в умовах війни.

Наказом МОН від 09.09.2024 №1276 затверджено Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України. Слід відзначити, що цей документ погоджений декількома центральними органами виконавчої влади, зокрема Міністерствами фінансів, соціальної політики, охорони здоров’я та цифрової трансформації України, зареєстрований в Міністерстві юстиції 24.09.2024 за №1432/42777,  опублікований в Офіційному віснику й набув чинності 27.09.2024. Тож ми підготували стислий огляд оновлених редакцій деяких положень, що регламентують важливі аспекти освітнього процесу.

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів у закладах загальної середньої освіти

Реквізити нормативно-правового акту, до якого внесені зміни: наказ МОН від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах».

Стислий огляд змін: змінено умови поділу учнів на групи під час вивчення навчального предмету «Захист України».

Нова редакція: 

В умовах воєнного стану в Україні під час вивчення навчального предмету «Захист України» класи з очною та/або дистанційною формою (дистанційні класи) здобуття загальної середньої освіти діляться на групи з 8-15 особами у кожній.

Педагогічний патронаж

Реквізити нормативно-правового акту, до якого внесені зміни: наказ МОН від 12.01.2016 № 8 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти» (у редакції наказу МОН від 10.02.2021 № 160).

Стислий огляд змін: доповнено перелік підстав для організації педагогічного патронажу. 

Нова редакція:  

Педагогічний патронаж може бути організовано для:

  • осіб, які здобувають початкову, базову середню освітуі проживають (перебувають) у селах і селищах(у разі, якщо загальна кількість учнів одного року навчання не дозволяє утворити клас, у тому числі на рівні початкової освіти – з’єднаний клас (клас-комплект);
  • осіб, які перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я або яким надається реабілітаційна допомога у стаціонарних умовах (якщо такі особи не можуть відвідувати навчальні заняття у класах, створених безпосередньо за місцем лікування або надання реабілітаційної допомоги);
  • осіб, які за станом здоров’я не можуть здобувати повну загальну середню освіту за денною формою (відповідно до висновку лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров’я або медичного висновку про стан здоров’я дитини за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров’я України);
  • осіб, взятих під варту або засуджених до позбавлення волі на певний строк, для яких організовується здобуття освіти відповідно до законодавства (у разі якщо кількість здобувачів освіти не дозволяє утворити клас);
  • дітей-біженців, дітей, чиї батьки, інші законні представники звернулися із заявами про визнання біженцями або особами, які потребують захисту, дітей іноземців та осіб без громадянства, які утримуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства;
  • дітей, які проживають (перебувають) натимчасово окупованій території України.

Стислий огляд змін:  визначено умови для організації цієї форми здобуття освіти в дистанційних класах.

Нова редакція: Здобуття загальної середньої освіти у формі педагогічного патронажу не організовується, якщо кількість учнів не дозволяє утворити клас з дистанційною формою здобуття загальної середньої освіти (дистанційний клас).

Зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти

Реквізити нормативно-правового акту, до якого внесені зміни: наказ МОН від 16.04.2018 № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» (зі змінами).

Стислий огляд змін: оновлено назву медичної довідки, яка надається під час зарахування дитини до закладу загальної середньої освіти.

Нова редакція: 

Для зарахування дитини до закладу освіти одним із її батьків чи повнолітньою особою, яка має намір здобувати освіту, до закладу освіти подається заява, у якій зазначаються відомості про серію, номер (за наявності) та дату видачі:

  • свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу повнолітнього вступника, який має намір здобувати загальну середню освіту;
  • медичної довідки за формою первинної облікової документації №086/о«Медична довідка (витяг з медичної картки амбулаторного хворого)», затвердженою наказом МОЗ від 14.02.2012 № 110 (у редакції наказу МОЗ від 25.07. 2023 року № 1351). Довідка подається лише при зарахуванні на очну (денну, вечірню) форми(у) або при поєднанні цієї форми з іншими формами здобуття повної загальної середньої освіти;
  • відповідного документа про наявний рівень освіти (за наявності).

Стислий огляд змін: доповнено перелік підстав для відрахування учнів із закладу освіти.

Нова редакція: 

Із закладу освіти відраховуються учні, які:

  • здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;
  • зараховані до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;
  • переводяться до іншого закладу освіти;
  • вибувають на постійне місце проживання (перебування) за межі України;
  • у зв’язку зі смертю;
  • у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією, перепрофілюванням (зміною) типу, зупиненням діяльності закладів освіти.

Дистанційна форма здобуття повної загальної середньої освіти

Реквізити нормативно-правового акту, до якого внесені зміни: наказ МОН від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання» (зі змінами).

Стислий огляд змін: доповнено перелік підстав для організації здобуття освіти за дистанційною формою (як окремою формою здобуття освіти) та змінено умови (обставини) для зарахування (переведення, продовження навчання) учнів ВПО та учнів, які перебувають за кордоном.

Нова редакція: 

Організація здобуття освіти за дистанційною формою (як окремою формою здобуття освіти) може здійснюватися для осіб, які:

  • Не можуть відвідувати навчальні заняття в закладах освіти (у зв’язку зі станом здоров’я, відбуванням покарання, збройним конфліктом, введенням воєнного стану, проживанням (перебуванням) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території України, поширенням епідемій, наслідками природних та техногенних катастроф тощо).
  • Потребують реалізації індивідуальної освітньої траєкторії відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду (у зв’язку з визначенням особливих освітніх потреб дитини, індивідуалізацією навчання обдарованих дітей, систематичним заняттям учнем певним видом (видами) спорту та участю у спортивних змаганнях тощо).
  • В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період), були вимушені змінити місце проживання(перебування), у тому числі внутрішньо переміщені особи та особи, які проживають (перебувають) за межами України(організація здобуття освіти дистанційною формою здійснюється на час дії особливого періоду). Зарахування (переведення) таких учнів на дистанційну форму чи продовження ними навчання здійснюється за наявності однієї з таких умов (обставин):

1) у комунальних ЗЗСО, розташованих в населеному пункті, у якому особа проживає (перебуває), відсутні вільні місця для зарахування на очну (денну) форму здобуття загальної середньої освіти;

2) комунальні ЗЗСО, розташовані у відповідному населеному пункті, не забезпечують чи припинили забезпечувати здобуття загальної середньої освіти в очній (денній) формі на відповідному рівні повної загальної середньої освіти чи році навчання учня;

3) освітня діяльність всіх комунальних закладів ЗЗСО, розташованих в населеному пункті, у якому особа проживає (перебуває), зупинена.

Інформація про наявність цих умов (обставин) має бути оприлюднена та оновлена щопівроку на офіційному вебсайті МОН, сайті технічного адміністратора ПАК «АІКОМ, вебсайтах закладів освіти та їх засновників. До початку наступного навчального року один із законних представників учня, який навчається за дистанційною формою, надає відповідну інформацію до відповідного закладу освіти в будь-який обраний ним спосіб (особисто, засобами інформаційно-комунікаційних систем тощо). 

У разі відсутності цих умов (обставин) учні, які навчаються за дистанційною формою в державних, комунальних закладах освіти, до початку наступного навчального року мають бути переведені:

  • до іншого закладу освіти для продовження здобуття загальної середньої освіти;
  • на очну (денну, вечірню) форму здобуття освіти у цьому ж закладі.

Якщо дитину було відраховано із закладу освіти та протягом десяти робочих днів не було зараховано до іншого закладу освіти, вона вважається не охопленою навчанням згідно з Порядком ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів, а для її розшуку та повернення до навчання провадитися діяльність відповідно до законодавства.

Стислий огляд змін: змінено вимоги щодо нормативної наповнюваності учнів в класах із дистанційною формою здобуття освіти.

Нова редакція: 

  • Для організації дистанційної форми здобуття освіти заклад освіти створює у своєму складі класи  (групи) з дистанційною формою здобуття освіти. Учні, які здобувають загальну середню освіту за іншими (крім дистанційної) формами, при визначенні наповнюваності класів з дистанційною формою здобуття загальної середньої освіти (дистанційних класів) не враховуються.
  • На час дії воєнного стану в Українімінімальна наповнюваністьдистанційного класу комунального ЗЗСО становить 20 учнів, але в будь-якому випадку не менше граничної мінімальної наповнюваності класу – 5 учнів.
  • У випадку неможливості сформувати дистанційний клас через недостатню кількість учнів одного року навчання (менше мінімальної наповнюваності) допускається створення дистанційного класу з меншою наповнюваністю ніж 20 учнів, але в будь-якому випадку не менше 5 учнів та не більше одного такого дистанційного класудля учнів одного року навчання на територіальну громаду.

 

 

Голова МК Профспілки                                         Олександр ДЗЮБА

Tagged . Bookmark the permalink.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*