Організація економічного співробітництва та розвитку зазначає, що освітня система України має кілька значних недоліків, що впливають, а деякі навіть зумовлюють розвиток недоброчесності. Про це йдеться у звіті «Огляди ОЕСР на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», який було створено й презентовано Організацією.
За словами директора департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреаса Шляйхера, більшість цих недоліків засновані на недосконалості або зарегульованості українського законодавства та деяких нормативних актів уряду.
Отже, у документі виокремлено такі недоліки:
Дошкільна освіта:
– нерівний доступ до дошкільної освіти, що спричинений чергами у дитячі садки.
Загальна середня освіта:
– нерівний доступ до шкільної освіти;
– неналежне визнання навчальних досягнень;
– приватні додаткові заняття вчителів;
– неналежне використання батьківських внесків;
– корумпований вплив на закупівлю підручників.
Вища освіта:
– корумпований доступ до вищої освіти (магістерські програми);
– неналежне визнання навчальних досягнень студентів;
– академічна недоброчесність.
«…У своєму звіті ми не критикуємо, а вказуємо на проблеми та чинники, що їх викликають, щоб МОН та місцевим органам було легше їх вирішити», – зазначив Шляйхер.
Збір матеріалів для дослідження проходив у жовтні-листопаді 2015 року. У 2016 році команда дослідників аналізувала матеріали та проводила консультації щодо можливих шляхів вирішення зазначених недоліків системи.