Якісна професійна освіта сприятиме соціально-економічному та регіональному розвитку України

4 квітня 2017 року у Києві відбулася конференція «Професійна освіта та підготовка робітничих кадрів: сприяння соціально-економічному та регіональному розвитку України».

Мета конференції – підвищити рівень поінформованості щодо необхідності здійснити в Україні комплексну реформу децентралізованого сектору професійної освіти, яка сприятиме підвищенню її статусу та поліпшить можливості підтримувати соціально-економічний та регіональний розвиток України.

Участь у роботі форуму взяли Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, міністр освіти і науки Лілія Гриневич, заступник Голови Представництва ЄС в Україні Томас Фреллесен, народні депутати, представники міністерства економічного розвитку, фінансів, соціальної політики, посадовці з департаментів освіти та науки та регіональних рад професійної освіти, європейські та міжнародні політики, експерти у сфері професійної освіти і навчання, представники профспілок, громадських організацій, роботодавців, експерти ЄФО.

Від Профспілки працівників освіти і науки України участь у роботі конференції та обгорненні питань у панельних дискусіях взяла заступник Голови Профспілки Любов Гарбаренко.

Відкриваючи роботу заходу Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман переконаний, що ухвалення нового законодавства про професійно-технічну освіту сприятиме вдосконаленню та зміни системи таким чином, щоб вона продукувала висококваліфіковані кадри, які дуже потрібні для реального сектору економіки.

За його словами, в Україні дуже потрібні професійні кваліфіковані робітничі кадри, про що також свідчить і бізнес. Проте, на переконання Прем’єр-міністра, головна проблема сьогодні – слабка взаємодія системи професійно-технічної освіти із реальним сектором економіки. «Маємо забезпечити чіткі вимоги до самої професійно-технічної освіти і створити умови, за яких людина, яка закінчує цей заклад, отримує необхідні знання, навички і може одразу прийти працювати в реальний сектор», – переконаний Прем’єр-міністр.

Володимир Гройсман зазначив, що Уряд вже розпочав модернізацію освітніх програм і необхідного обладнання для того, щоб сприяти вдосконаленню процесу професійної-технічної освіти і підготовки виробничих кадрів. Він підкреслив, що у 2017 році Уряд зробив перші кроки щодо підтримки освітян, підвищивши заробітну плату вчителям. Кабінет Міністрів продовжить здійснювати такі кроки і надалі, «тому що там сьогодні, на рівні освіти, формується наше сьогодення і наше майбутнє», – запевнив Прем’єр-міністр.

«Освіта і її якість має ключове значення для подальших успіхів України. Я абсолютно відданий питанню змін, які ми маємо провести у сфері освіти, – запевнив Прем’єр-міністр. – Глибоко переконаний у тому, що настав той час, коли ключовою реформою має бути реформа освіти».

Прем’єр-міністр повідомив, що днями Уряд затвердив Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду до 2020 року. Цей план передбачає 5 пріоритетних напрямів, серед яких, зокрема, розвиток людського капіталу та реформа освіти, що у тому числі буде забезпечувати соціальну справедливість і макроекономічну стабілізацію.

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич у своєму виступі зупинилася на тих аспектах, що зроблено для розвитку системи ПТНЗ, зокрема, напрацьовано проекти законів, створено регіональні плани розвитку професійної освіти, відкрито 25 начальних центрів тощо.

Також акцентувала увагу на тих кроках, які зараз має зробити Уряд для належної якості системи: продумати моделі фінансування, створити дорожню карту модернізації сфери професійної освіти, оновити обладнання та матеріальну базу, розробити нові стандарти професій та укрупнити мережу ПТНЗ із відповідним зростанням контингенту, а також розробити механізм державно-приватного партнерства. За її словами реформа системи професійної освіти потребує тісної співпраці Уряду, Парламенту, місцевої влади та бізнесу.

У свою чергу, міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко, виступаючи на конференції, наголосив, що у процесі реформування системи ПТО мають бути задіяні чотири міністерства. «В першу чергу, МОН, яке забезпечує стандарти, кваліфікації навчально-методичну підтримку. Далі Мінекономрозвитку, яке визначає пріоритети розвитку економіки, в тому числі і для регіонів. Мінрегіон – відповідає за регіональний розвиток, координує реалізацію інфраструктурних проектів для визначення необхідності підсилення тієї чи іншої галузі. Мінсоцполітики – здійснює аналіз регіональних ринків праці, аналіз з точки зору Фонду зайнятості. Для того, щоб реформа відбулася, і ми дали нову якість ПТО, потрібно об’єднати всі ці напрями»,– наголосив міністр.

Упродовж роботи конференції учасники обмінялися досвідом України та країн ЄС для сприяння розвитку державної політики у сфері професійної освіти, бговорили розвиток професійної освіти в контексті децентралізації, шляхи побудови ефективної системи та оптимізації мережі ПТО, форми державно-приватного партнерства, ролі громади у реформуванні тощо.

У підсумку учасники наголосили, що політика у сфері професійної освіти в Україні повинна ґрунтуватися на оновленому баченні, що має бути відображене в оновленій законодавчій базі у цій сфері. Для створення ж ефективної та інноваційної системи, національні та регіональні зацікавлені сторони повинні поділяти це нове бачення, яке буде здатне задовольнити сучасні потреби ринку праці та відповідати на соціально-економічні та регіональні виклики у країні.

Довідково 

Конференція відбулася у межах проекту Європейського фонду освіти «Децентралізація професійно-технічної освіти в Україні – поштовх до дій». 

Європейський фонд освіти – це агенція Європейського Союзу, створена 1994 р. з метою сприяння розвитку систем професійної підготовки і навчання в країнах-партнерах.

Міністерство освіти і науки України активно співпрацює з ЄФО щодо удосконалення національної системи професійно-технічної освіти відповідно до європейських стандартів. 

 

Tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.