Шановний Олександре Володимировичу!
Шановні народні депутати України, члени комітету!
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від імені учасників III пленуму звертається до Вас з приводу необхідності фінансового забезпечення трудових і соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки в сучасних умовах, а також недопущення звуження державних гарантій стосовно фінансування галузі та трудових прав працівників освіти.
Як відзначили учасники III пленуму ЦК Профспілки, що проходив 23 березня поточного року, відбулася низка кардинальних змін в трудовому законодавстві, змінено підходи в стипендіальному забезпеченні студентів, реформуються міжбюджетні відносини, розширюється податкова база для джерел наповнення місцевих бюджетів.
Здійснюються подальші реформи у фінансовому забезпеченні здобуття загальної середньої освіти. Бюджетним кодексом України змінено напрями використання коштів освітньої субвенції, яка використовується виключно на заробітну плату з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, дитячих будинків, шкільних відділень навчально-виховних комплексів «школа-сад».
Підготовка робітничих кадрів професійно-технічними навчальними закладами забезпечується практично з місцевих бюджетів без будь-якої дотації, окрім субвенції для здобуття в них учнями загальної середньої освіти.
Продовжується процес створення опорних шкіл та їх філій. На даний час вже налічується 178 опорних закладів та 511 філій, з яких в ОТГ – близько 40 та 100 відповідно. За один рік кількість опорних шкіл збільшилася на 41, а філій – на 151. Хоча їх існування ще знаходиться поза законом. Адже ні в законі «Про освіту», ні в законі «Про загальну середню освіту» не передбачено такого типу утворень загальноосвітнього спрямування. Профспілка вже не раз наголошувала на необхідності їх узаконення.
Змінено підходи до фінансування малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів з чисельністю до 25 учнів. Освітню субвенцію на здобуття дітьми загальної середньої освіти за місцем їхнього проживання місцеве самоврядування не отримало. Внаслідок цього школи, переважно I-II ступенів, перетворилися у початкові, а трудові договори з багатьма вчителями, особливо пенсіонерами, розірвано. Чимало з учителів та учнів зіткнулися з транспортними проблеми, пов’язаними з бездоріжжям. Щоденні підвезення до школи й додому негативно позначаються на здоров’ї, особливо дитячому.
Надані обласними та Київською міською організаціями матеріали засвідчують, що обсяги освітньої субвенції переважної частини місцевих бюджетів збільшилися, як і збільшилися видатки на освіту в цілому в Україні.
Повна інформація тут zverennya_ck_spvakovskomu_-2017 (1)