Лист №203 від 06.09.2018р., вчителів 1-4 класів які не мають відпрацьовувати, якщо початки їхніх уроків синхронізовані з рештою школи

Головам ППО 

Міська організація профспілки працівників освіти і науки України міста Кропивницького надає інформацію щодо вчителів 1-4 класів які не мають відпрацьовувати, якщо початки їхніх уроків синхронізовані з рештою школи.

Міністерство освіти і науки розіслало обласним і департаменту освіти Київської міської державної адміністрації лист-роз’ясненняЩодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи”.

Зокрема, в ньому є пояснення щодо частини 5 статті 16 закону “Про загальну середню освіту, що тривалість уроків становить 35 хвилин у перших класах і 40 хвилин у 2-4 класах, і різниця в часі навчальних годин 1-4 класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

У МОН пояснюють, що якщо в школі є один дзвінок для всіх учнів і, відповідно, молодші школярі мають більші перерви і закінчують навчання в той самий час, що й старші, – вчителю початкових класів не потрібно проводити додаткові заняття чи інші активності.

Адже згідно з пунктом 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (наказ МОН від 15.04.1993 № 102), педгагогічні працівники отримують зарплатню за астрономічні години (60 хвилин). А перерви між уроками вважаються робочим часом.

Якщо вчитель проводить час з дітьми під час перерви і його робочий час триває стільки ж, скільки робочий час вчителя старшої школи (тобто уроки закінчуються одночасно), то він не повинен компенсовувати різницю в робочому часі.

Пояснення відНової української школи” на прикладі:

Заняття в школі в усіх розпочинаються о 8:30. Перший дзвінок з уроку звучить о 9:15, у той час як урок у першому класі закінчився о 9:05. Перерва в старших учнів триває 10 хвилин, а в молодших 20 хвилин (до 9:25). Отже, другий урок починається в усіх в однаковий час і так далі.

У випадку, якщо дзвінки в початковій і старшій школі не синхронізовані, вчителю доведеться добирати недопрацьовані години. Адже в такому випадку його уроки закінчуватимуться раніше.

“Для збереження сумарного навантаження в астрономічних годинах учнів (навчального) та вчителів (педагогічного) при зменшенні тривалості уроків допускається збільшення кількості занять або навчальних днів. Збільшення кількості уроків у зв’язку із скороченням їх тривалості не повинно призводити до зміни педагогічного навантаження вчителів, установленого під час тарифікації.
Зменшен тривалості уроків без збереження сумарного навчального навантаження учнів обов’язково обліковується компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять і консультацій. Облік таких занять ведеться в класному журналі на спеціальній сторінці, де фіксується дата, тривалість, тема додаткового заняття або консультації, ставиться підпис учителя”, – йдеться в листі-роз’ясненні.

У зв’язку з цим, у МОН рекомендують школам збільшити тривалість перерв для початкових класів і не проводити компенсацію навчального часу.

Лист-роз’яснення  додається
Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи

Голова  МК профспілки                                                           О. Дзюба

Tagged , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.