Лист № 190 від 26.08.2020р., надає інформацію як працюватимуть дитячі садочки з вересня: рекомендації від МОЗ та UNISEF.

Головам ППО

Міська організація профспілки працівників освіти і науки України міста Кропивницького надає інформацію як працюватимуть дитячі садочки з вересня: рекомендації від МОЗ та UNISEF.

48 % дитячих садочків України відновили роботу після послаблення карантину у травні. З вересня заклади дошкільної освіти працюватимуть скрізь, окрім червоної зони адаптивного карантину. Які правила діятимуть у садочках, які поради дає UNISEF та як говорити з дітьми про коронавірус — про все це йшлося на щорічній Серпневій конференції МОН «Освіта в умовах пандемії».

Освітні експерти наполягають: безпека дітей, вихователів та родин — у пріоритеті, але важливо тримати баланс між розумними правилами гігієни і дистанціювання та розвитком і добробутом дітей. Тому перелік вимог до безпеки стислий і простий:

  • вихователі — у масках, діти — без масок;
  • батьки — у масках, коли передають дітей у садочок;
  • діти миють руки щодві години, їм вимірюють температуру кожні 4 години;
  • дітей чи працівників із температурую 37,2 і вище не допускають у садочок.

Зображення взяте з презентації МОН

Вихователям рекомендують:

  • проводити більше занять на свіжому повітрі;
  • обмежити активності дітей із фізичним контактом;
  • вихователі можуть використовувати весь необхідний навчальний інвентар на заняттях, але слід дбати, щоб діти не контактували з ним;
  • дистанціювати дітей у групі та під час споживання їжі.

Що заборонено в садочках:

  • м’які іграшки, килимки з довгим ворсом, багаторазові рушники;
  • заходити в приміщення груп у вуличному взутті;
  • проводити свята чи заходи за участі дітей з інших груп.

 

Хто має забезпечити садочки одноразовими рушниками, антисептиками та іншими засобами захисту?

Анна Грищенко, державна експертка директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України, наголосила під час конференції, що закупити всі необхідні засоби захисту має засновник садочка. Оскільки більшість дитячих садків в Україні перебувають у комунальній власності, то відповідні засновники мають про це подбати, батьки не повинні купувати це за свої кошти.

Як відновлювали роботу українські садочки весною і влітку?

У червні та липні 2020 року UNISEF спільно з Інститутом освітньої аналітики провели опитування керівників українських закладів дошкільної освіти. Результатами опитування на конференції поділилася Наталія Софій, перша заступниця директора Українського інституту розвитку освіти. Отже, лише 48 % українських садочків відновили роботу наприкінці травня в умовах карантину, і майже 52 % — ні. Серед основних причин, які не дали змоги керівникам відкрити садочки, були: несприятлива епідемічна ситуація в регіоні та недостатня кількість батьків, які виявили бажання, щоб їхні діти відвідували садочок. Лише 0,4 % керівників сказали, що садочок не працював через те, що серед персоналу закладу чи дітей було виявлено хворих на COVID-19.

Чому так важливо, щоб дитячі садочки працювали?

У рекомендаціях Європейської комісії зазначено, що перші 6 років життя є надзвичайно важливими для розвитку ключових компетентностей, що впливають на подальше навчання дитини. Дослідження PISA свідчить, що діти, які відвідували дошкільні заклади понад рік, показують кращі результати з математики в 15-річному віці, ніж їхні однолітки. Діти, які не відвідували дитячі садочки, мали втричі більше шансів бути неуспішними в дорослому житті.

Зображення взяте з презентації МОН

Як UNISEF радить вихователям і батькам супроводжувати дітей у часи пандемії?

Маємо дотримуватися балансу між заходами безпеки в садочках і власне всебічним розвитком дітей. Ось головні поради світових освітніх експертів від UNISEF:

  • Намагаючись захистити дітей від хвороби, не лякайте їх: безпека дітей — безумовний пріоритет, але через це дитячі садочки не повинні перетворюватися на лікарні. Зараз діти потребують середовища безпеки, розвитку і доброзичливості.
  • Відвідування садочка має означати для дитини повернення до більш звичного розпорядку дня з розумним дотриманням правил гігієни.
  • Практики та форми роботи з дітьми мають бути дружніми до них — наш світ багато в чому змінився, але діти залишаються дітьми.
  • Дотримання фізичної дистанції між дітьми не повинне перешкоджати розвитку і соціальній взаємодії між ними, іграм, навчальним активностям. Багатьох педагогів коронавірус підштовхнув до креативності: хтось влаштовував віртуальні дитячі садки, хтось одягав прозору маску на обличчя для роботи з дітьми з порушенням слуху.
  • Нагадуйте дітям про миття рук, мийте руки разом з ними, привчайте їх не торкатися обличчя та затулятися, коли вони кашляють і чхають. Ці навички допоможуть їм і в школі, і в дорослому житті.
  • Надавайте дітям інформацію про коронавірус, але відповідно до віку дітей: пояснюйте їм, чому в садочках треба дотримуватися нових правил, як ці прості звички захищають здоров’я дітей та їхніх друзів, вихователів, батьків.
  • Допомагайте дітям відчути контроль над ситуацією і своїм середовищем.

Як пояснити дітям, що таке коронавірус?

UNISEF підготували низку матеріалів, що допоможуть вихователям садочків та батькам пояснити дітям, що таке COVID-19 і як від нього захиститись. Вихователі можуть завантажити та роздрукувати яскравий інформаційний буклет для роботи з дітьми, переглянути коротке відео або вебінар для вихователів. Батьки можуть разом з дітьми подивитися короткі мультфільми про правила гігієни та опрацювати поради, як зменшити стрес і тривожність у дітей дошкільного віку.

 

Голова МК профспілки                                                                     О. Дзюба

 

Tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.