Міська організація профспілки працівників освіти і науки України міста Кропивницького надає лист роз”яснення МОН від 13.05.2021р. №4.5/1141-21 щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователя-методиста закладу дошкільної освіти.
Порядок надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 346 (далі – Порядок).
У розділі I додатка до Порядку визначена тривалість щорічної основної відпустки педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. Так, тривалість щорічної основної відпустки для вихователя-методиста закладу дошкільної освіти загального типу становить 42 календарні дні, для вихователя-методиста дошкільної освіти компенсуючого типу – 56 календарних днів.
У примітці 1 до цього розділу зазначено, що вихователю-методисту закладу дошкільної освіти загального типу надається щорічна основна відпустка тривалістю 56 календарних днів, якщо вони обслуговують групи, в яких не менш як 50 відсотків дітей, які потребують корекції фізичного і психічного розвитку, або якщо в цих закладах укомплектовано не менш як 50 відсотків таких груп.
В закладах дошкільної освіти групи для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, – це спеціальні групи, групи компенсуючого типу, порядок комплектування яких затверджений спільним наказом Міністерства освіти і науки України і Міністерства охорони здоров’я України від 27.03.2006 р. № 240/165.
Згідно з пунктом 8 Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України і Міністерства охорони здоров’я України від 06.02.2015 р. № 104/52, інклюзивні групи у закладах дошкільної освіти створюються для забезпечення умов дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі дітям з інвалідністю, для розвитку та навчання спільно зі своїми однолітками. Наповнюваність інклюзивної групи в закладі дошкільної освіти загального типу становить до 15 осіб, з них – 1 – 3 дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю. Тобто, інклюзивні групи – це не групи для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, а звичайні групи, в яких спільно зі своїми однолітками здобувають освіту діти з особливими освітніми потребами.
Отже, у закладі дошкільної освіти, в якому дванадцять груп, з яких вісім інклюзивні, тривалість щорічної основної відпустки вихователя-методиста становить 42 календарні дні.
Голова МК профспілки Олександр ДЗЮБА